29 November 2008

Mawi TGNA Idolanya, Hishammuddin dan Khairy Peminatnya..?

Mawi: Mana bukti saya ahli PKR?

SHAH ALAM: "Mana ada? Mana bukti?," begitulah reaksi spontan dari penyanyi popular Mawi ketika diasak dengan pertanyaan benarkah beliau adalah ahli Parti keadilan Rakyat (PKR), seperti yang heboh diperkatakan di sebuah laman web kini.

seperti yang heboh diperkatakan di sebuah laman web kini.

"Masa bila...?. Lagipun tahun 1999, saya belumpun mendaftar untuk mengundi di SPR. Jadi macam mana saya hendak sertai parti itu?," jelas Mawi menafikan berita yang tersebar di laman web tersebut.

Mawi, yang ditemui di saringan Separuh Akhir Muzik-muzik kategori etnik kreatif di Studio Sri pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam sebentar tadi, terus-terusan menafikan penglibatan beliau dengan parti pembangkang itu.-mstar

_____________________________

Pernah suatu tika dulu dunia artis digemparkan dengan kehadiran seorang bintang baru bergelar Mawi dengan idolanya iaitu YAB Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat apabila astro menayangkan rumah keluarga beliau, di mana terdapat potret TGNA.






_____________________________

POPULAR dan berimej Islamik, itulah aset yang ada pada juara Akademi Fantasia musim ketiga (AF3). Asmawi Ani (24 tahun) atau Mawi. Album Mawi terbitan Maestro pun laris beratus ribu unit. Ramai yang mahu menjadikan Mawi sebagai ikon remaja.

Putera UMNO, melalui Pengerusi Bironya - Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim pun pernah berhasrat mempelawa Mawi untuk menyertai Putera UMNO.

Pada 28 Ogos lalu Mawi telah diundang untuk menyanyi menghiburkan orang ramai sempena pelancaran Putera UMNO peringkat negeri Kedah di Kupang, Baling Kedah.

Mawi menyanyi dengan memakai baju dan topi putih berlambangkan logo Putera UMNO. Turut hadir di majlis itu ialah Ketua Pergerakan Pemuda UMNO - Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, Naib Ketuanya - Khairy Jamaluddin, seluruh anggota Exco Pemuda UMNO dan Pengerusi Biro Putera UMNO - Datuk Abdul Azeez.

Datuk Seri Hishammuddin turut melancarkan Kelab Motosikal Putera UMNO dan menerima borang keanggotaan baru Putera UMNO Kedah seramai 3,000 orang pada hari itu.

Wartawan Mangga - ROSALWANI CHE SOH sempat menemubual Datuk Abdul Azeez di pejabatnya pada 7 Ogos 2005 lalu bagi mendapatkan kepastian tentang respon Mawi. Kita ikuti temubual itu:

MANGGA: Semasa perhimpunan Agong UMNO pada bulan Julai yang lalu, Datuk ada menyatakan hasrat untuk melamar Mawi menyertai Putera UMNO, apa respon Mawi?

DATUK AZEEZ: Alhamdullilah, saya terima feedback yang positif dari Mawi. Ketika Mawi menjayakan pertunjukan sempena pelancaran Putera Umno peringkat Negeri Kedah, pada 28 Ogos lalu, Mawi ada menyatakan yang dia akan cuba bersama-sama dalam program-program yang dirancang oleh Biro Putera UMNO.

Di kesempatan ini juga, saya, Datuk Sri Hishammuddin dan Khairy ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Mawi kerana sudi hadir di majlis kami. Biarpun Mawi nampak penat, namun Mawi tidak langsung mengeluh dan dia amat berbesar hati dapat menjayakan program Putera UMNO.-Mangga

____________________________

P/s: Hehe kelakar juga.. Bila org glamour ramailah yang ingin akui itu dan ini.. namun respon beliau agak serius apabila dikatakan penyokong dan ahli PKR, tapi bila difikirkan balik kenapa wartawan itu tidak terus mendesak tetang gosip idolanya dan adakah beliau seorang yang pernah menyokong PAS atau UMNO...? Tapi jangan terkejut kalau Mawi akui penyokong setia blog MJ2Uguys.. so apa nak dikata..?hehe.

1 komentar:

Anonim mengatakan...

SEMUA NAK CARI PUBLISITI MURAHAN DGN DIA.. AKU PUN HERANLA.. YANG SYOKNYA SEMUA AHLI POLITIK BERSUKA RIA NAK MENDEKATINYA... APA ADA PADA MAWI, HAMPA CUBA GUNA OTAK YG WARAS TENGOK!!!!!

Sekadar gambar hiasan

Sekadar gambar hiasan

Koleksi Jam Antik Untuk Anda Miliki



Melawat Kilang Perabot Antik di EGYPT

Melawat Kilang Perabot Antik di EGYPT

Potret kenangan di Oversea, Mesir Alexender (Egypt)




madinah... Umrah

madinah... Umrah

Walid (ayah) dan Umi ku... Mekah

Walid (ayah) dan Umi ku... Mekah

Aku, Isteri, Anak (ammar daniel)...Indonesia (Chatuban perahu, Bandung)

Aku, Isteri, Anak (ammar daniel)...Indonesia (Chatuban perahu, Bandung)